1 دقیقه میانگین مدت زمان مطالعه است

از ابزارهای خوبی که برای Trace سیستم وجود دارد می‌توان به APM اشاره کرد. یکی از مشکلاتی که UI این ابزار در Kibana وجود دارد، کامل نبودن بخش Search آن است. بطور مثال اگر یک Span به خطا خورده باشد نمی‌توان آن را با بخش جستجو پیدا کرد و یا اگر یک Tag دلخواه اضافه کرده باشید و آن تگ در اولین Span نباشد امکان جستجو آن وجود ندارد.
برای حل این مشکل می‌توان به صورت زیر عمل کرد:
برای پیدا کردن کامل Transaction یک خطا ابتدا به بخش Error بروید و در بخش Metadata خطا خود مقدار trace.id را بدست آورید.

mhkarami97

سپس کافی است از بخش Services سمت راست دوباره به سیستمی که خطا به آن است بروید و به سربرگ Transactions بروید.
اکنون اگر بصورت زیر مقدار پیدا شده را جستجو کنید Trace کامل مورد به خطا خورده نمایش داده می‌شود.

trace.id : "7207b815e8c77695eb66dfbff3bb9aae"

mhkarami97

برای پیدا کردن Trace کاملی که دارای تگ دلخواه شما است نیز می‌توانید بصورت زیر عمل کنید.
به بخش Discover بروید و نام تگ خود را جستجو کنید:

labels.Order_ChangeAssetCustomerCode:  "4"

mhkarami97

اکنون آن را باز کنید و مقدار trace.id را پیدا کنید.

mhkarami97

اکنون کافی است مانند بخش اول آن را در بخش سرویس خود جستجو کنید تا به یک Trace کامل برسید.

دقت کنید که برای جستجو حتما از “” استفاده کنید نه ‘’